Rola badania oczekiwań rozwojowych
Organizowałem kurs dla menedżerów, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie znali swoich wymagań rozwojowych. Myśleli, iż jadą na kurs outdoor. Okazali się być chętni na wycieczki outdoor oraz dużo przyjemności. Kiedy przyjechali do hotelu, okazało się, że sesje będą przeprowadzone wyłącznie na papierze. Informacje do opracowania tego artykułu zaczerpnąłem stąd: Badania Oczekiwań Szkoleniowych
W tym szkoleniu wzięli udział tacy pracownicy firmy z branży meblowej:
Krystian – brał udział w kursach i projektach dla menedżerów, cechuje go umiejętność podejmowania trudnych decyzji, tata 2 bliźniaków. Chce rozwijać dotychczasowe umiejętności w tematach nowoczesnej informatyki, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier i zabaw.
Zosia – jest stypendystką prestiżowego programu dla studentów 4 roku ekonomii, uwielbia zwiedzanie nowych miejsc i rockową i popową twórczość holenderskich muzyków, chce dowiedzieć się praktycznych kwestii z zakresu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej zainteresowania to jazda na rowerze. Lubi zadania outdorowe w trakcie szkolenia.
Adrian – menedżer dużego działu w firmie, ma mieszkanie w Krakowie, zaczynał studia w Katowicach, ma 35 lat. Kocha wyścigi samochodowe oraz nowoczesne urządzenia do wirtualnych gier komputerowych. Zamierza nauczyć się zasad i reguł z obszaru psychologii rozwojowej i kognitywnej oraz jasnego komunikowania się.
Grzegorz – ma 63 lata, ostatnio rozwiódł się, lubi filmy dokumentalne z czasów wojny, zwierzęta domowe i krótkie wypady w góry. W następnym miesiącu jedzie na kilkutygodniową wyprawę w Pireneje. Zamierza mieć sposób na radzenie sobie ze stresem. Gry i zabawy to dla niego stracony czas.
Opisani ludzie byli dość od siebie odmienni. Do tego nie zorganizowałem wcześniej ankiety na temat oczekiwań rozwojowych. W rezultacie ludzie na szkoleniu byli niezbyt zadowoleni. W następnym wpisie na blogu przedstawię efektywne metody badania potrzeb edukacyjnych.
Na tą chwilę to tyle moich inspiracji.
Opracowanie:Czesław Kozicki
Autor tego felietonu jest absolwentem wydziału marketingu Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z obszaru mediacji rodzinnych. Posiada certyfikat Instruktora Przywództwa Osobistego JJN. Rozwija swoją firmę w Tychach. Od dziewiętnastu lat koordynuje warsztaty i kreuje gry odnoszące się do strategii w sektorze „mediów”.
O TYM PISZEMY:
Badania kompetencji
Awansowanie w biznesie
Polityka personalna w państwowej firmie
Nowoczesne zarządzanie personelem
Fundusz socjalny
Awanse i Kariera
Selekcja kandydatów do pracy