Kolejność organizowania zespołu

Tym razem zaprezentuję odpowiednie zachowanie przełożonego, w sytuacji gdy   jego własna firma jest na poszczególnych etapach cyklu życia. Jak sami doświadczyliśmy, Kiepscy kierownicy nie akceptują identycznych zasad , a także technik, jakie mogą stosować do zarządzania zespołem.
Aby czytelnik zrozumiał etapy budowania zespołu muszę wyjaśnić, co to jest grupa ludzi i zespół. Zespół jest dowolnym zbiorem członków firmy. Członkowie w grupie znają się, nawiązują ze sobą przyjaźnie, motywują się nawzajem i nazywają siebie jako dział w firmie. Zespół to inaczej duża grupa, która debatuje nad złożonym projektem. W takiej grupie ludzie chcą zmierzać do wspólnego celu. Ustalone czynności pracowników są komplementarne. Doświadczyłem tego, gdy odbyłem szkolenie  Firmowe Eventy Integracyjne i Team Building
W naszej opinii dobry pracownik musi mieć wiedzę, w jakim momencie cyklu życia znajduje się  jego grupa pracownicza.  To nie tylko niepraktyczna reguła, ale również sprawdzona technika stosowana do wzrostu kompetencji  organizacji. Zespół efektywnie realizuje nietypowe projekty, jeśli menedżer ma w pamięci wszystkie etapy formowania grupy.
W literaturze przedmiotu można znaleźć cztery kroki organizowania grupy pracowników. Poziom budowania mówi nam o tym, iż ludzie w firmie różnie postrzegają cel, który muszą osiągnąć. W grupie istnieje  wtedy dość  stopień akceptacji wspólnych celów.
Ludzie w czasie sesji doradztwa przyznawali nam, że w tej fazie uważają na to co mówią, są raczej niezbyt otwarci, stopniowo poznają się.
Indywidualne  cele uczestników takich grup roboczych zwykle są coraz bardziej tożsame z zadaniami grupy jako całości.
Etap burzy w zespole zakłada, że powinny się rozwinąć konflikty w zakresie zadań jakie określa sobie firma .  Pojawiają się nieprzewidziane różnice zdań oraz różnice poglądów. Niewystarczająco precyzyjne określenie harmonogramu działań wyzwala u członków zespołu wypalenie zawodowe.
Wtedy zwykle nadchodzi etap ustalania zachowania członków zespołu. Ten punkt w cyklu życia zespołu zakłada, iż zatrudnieni próbują kreować uzgodnione zasady wykonywania zadań oraz normy zachowań.
Na tą chwilę to tyle moich przemyśleń.
Opracowanie: Grzegorz Guc
I DODATKOWO JAK CO MIESIĄC PAKIET INTERESUJĄCYCH FAKTÓW ODNOŚNIE TEAM BUILDING Z POPRZEDNIEGO OKRESU:
- Najchętniej zamawiana forma ćwiczeń : zadania survivalowe i szkoła przetrwania
- Najlepiej wycenione w ankietach po evencie zabawy – oceny uczestników: scenariusz militarny
- Przeciętna wielkość grupy szkoleniowej: dziewięć osób.
- Optymalne dla klienta dni tygodnia na event: niedziela.
- Najchetniej wybierana destynacja: Podlasie

ŹRÓDŁO: Training Projects
Działamy jako drużyna szkoleniowców z sporym stażem na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach ale także certyfikacjami związanymi z żeglarstwem i pływaniem, co daje nam szansę na prowadzenie projektów w formie plenerowej, łącząc kształcenie pracowników i atrakcyjne gry. zatrudnieni u nas trenerzy to jednocześnie instruktorzy żeglarstwa i wspinaczki i inspirujące osobowości.
Nasze nietuzinkowe wyjazdy integracyjne i interaktywne szkolenia team building są cenione przez wiele korporacji z wszystkich branż.