Porozumiewanie się jako wskaźnik zintegrowanego zespołu
Od jakiegoś czasu zamierzam pokazać wybrane cechy poprawnie funkcjonującego działu firmy. Przedstawiałem wcześniej podstawowe kwestie w zakresie funkcjonowania grupy ludzi jednej firmy. Na szkoleniach niezwykle często słyszę pytanie, w jaki sposób poznać, że dział lub wydział firmy jest zgrany. Będę robić wszystko, by to zaprezentować w tym i następnych artykułach.
W niniejszym artykule chciałem opisać główny przejaw skutecznie zintegrowanego zbioru pracowników w firmie. Jest nim efektywna wymiana informacji. Skoncentrujemy się w tym wpisie na miejscu informacji w opisywanym procesie. Naukowcy wskazują, że na komunikowanie się z naszymi bliskimi przeznaczamy więcej niż 85% naszej aktywności. W ramach tego 30% stanowi monolog lub dialog, a dwie trzecie słuchanie. Porozumiewanie się jest równie istotne w grupie w firmie, jak i w innych grupach, na przykład pomiędzy członkami rodziny, pomiędzy muzykami, w drużynie piłkarskiej. Dodatkowe przykłady możesz znaleźć tu: Pracownicze Eventy Team Building
Niezależnie od zajmowanego stanowiska i zawodu, porozumienie się okazuje się najczęstszą czynnością podczas wykonywania obowiązków służbowych. Delegujemy zadania, ogłaszamy plany, wsłuchujemy się w narzekania naszych partnerów biznesowych, mówimy, czego żądamy od osoby pracującej niżej w hierarchii firmy oraz uzgadniamy wspólne cele z partnerami biznesowymi. Dość często zdarza się, że stopień natężenia komunikacji jest zbyt chaotyczny. Wtedy podwładni są zmuszeni polegać tylko na własnym doświadczeniu lub zasłyszanych przez przypadek plotkach.
Dla przeciętnego człowieka codzienna wymiana informacji to zwykle tylko język mówiony. Ale to objaw zbytniego uproszczenia tego zjawiska. Język mówiony wykorzystuje ludzką umiejętność artykułowania dźwięków, lecz jest ten wariant tylko szczególny sposób wymiany myśli między ludźmi. Nazywa się to komunikacja ustna. Warto jeszcze dodać, iż wyłącznie homo sapiens posiadł umiejętność komunikowania się w precyzyjny i jednocześnie barwny sposób.
Istnieją inne kanały wymiany myśli, jednak napiszę na ten temat w następnym wpisie, który zamieszczę w internecie 14 marca.
Na tą chwilę to tyle menedżerskich inspiracji.
Autor: Grzegorz Domański
I DODATKOWO JAK ZAWSZE ZESTAW CIEKAWYCH ANALIZ ODNOŚNIE WYJAZDÓW INCENTIVE Z POPRZEDNIEGO MIESIĄCA:
- Najchętniej zamawiana forma zajęć : gry plenerowe bez zadań ekstremalnych
- Najlepiej wycenione w testach po evencie aktywności – opinie uczestników: scenariusze muzyczne
- Przeciętna wielkość grupy zajęciowej: sześćdziesiąt uczestników.
- Oczekiwane przez grupe dni tygodnia na projekt firmowy: środek tygodnia.
- Najczęściej oczekiwania destynacja: Małopolska
ŹRÓDŁO: Training Projects
Funkcjonujemy jako drużyna trenerów z doświadczeniem menedżerskim ale jednocześnie certyfikacjami związanymi z żeglarstwem i pływaniem, co pozwala nam na oferowanie projektów w formie plenerowej, łącząc budowanie postaw ludzi i zabawę o sportowym charakterze. Nasi animatorzy to jednocześnie autorzy książek poradnikowych i nietuzinkowe osobowości.