Najczęstsze błędy popełniane podczas zatrudniania pracownika.
{Odpowiednie przeprowadzenie rekrutacji nie należy do prostych rzeczy, jak niejednemu się wydaje. Wybranie niewłaściwego kandydata przynosi za sobą szereg mało pożądanych rezultatów, włącznie ze zwolnieniem takiej osoby i rozpoczęciem szukania kogoś od nowa. W związku z tym powinno się poznać kilka najważniejszych zasad, dzięki jakim niebezpieczeństwo kosztownej pomyłki będzie dużo mniejsze.Jedną z głównych pomyłek, jakie są popełniane przez osoby przeprowadzające rekrutację, będzie traktowanie w nieobiektywny sposób kandydatów i podejmowanie ostatecznej decyzji zanim się przeprowadzi rozmowę, w oparciu o dokumenty. Zwłaszcza taki problem może wystąpić, jeżeli cały proces rekrutacyjny ma być przeprowadzony przez jedną osobę, wtedy bardzo łatwo o mniejszy obiektywizm i podświadome faworyzowanie niektórych kandydatów.
Najlepiej jest, jeżeli niektóre rozmowy będą realizowane przez co najmniej dwie różne osoby, z jakich jedną z nich powinien być ktoś z odpowiednią wiedzą merytoryczną. Pozwoli to uniknąć tego typu sytuacji, gdy pracownik odpowiedzialny za rekrutację nieodpowiednio oszacuje kompetencje zawodowe kandydata.
Z całą pewnością również należy unikać zbyt szybkiego działania, decydowanie na siłę o wyborze tylko i wyłącznie z takich powodów, że zmieścić się trzeba w wyznaczonym terminie nie jest korzystnym rozwiązaniem. Zbyt łatwo jest wówczas o pochopną decyzję, która w końcowym rozrachunku będzie bardzo kosztowna dla firmy.
Nie można też ulec początkowemu wrażeniu, taki błąd również bardzo często może się pojawić przy mało doświadczonych rekruterach, którzy tak naprawdę nie zajmują się tego typu rzeczami. W czasie wykonywanych rozmów niekiedy może się pojawić przesadne interpretowanie zachowań przyszłych pracowników i pomijanie istotnych dla końcowej decyzji sygnałów które wysyłają.
Żeby zmniejszyć niebezpieczeństwo pomyłki w czasie procesu rekrutacji powinno się trzymać paru istotnych reguł. Na pewno ogromnie istotne będzie odpowiednie przygotowanie się do wszystkich rozmów, wykonywanie ich nie samemu, lecz w zespole, i skupienie się na wcześniej przygotowanym planie. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie wyeliminować niewłaściwe osoby i znaleźć te, które będą najbardziej pasowały.