Zasady układania gier menedżerskich

Układanie gier dydaktycznych do projektu szkoleniowego bywa bardzo skomplikowane oraz angażuje duży zestaw konkrentnych kompetencji. Od dziecka chcemy się bawić, uśmiechać się do ludzi i poznawać naturę nietypowych zjawisk. Symulacje biznesowe oznaczają naukę przez zabawę. Gry menedżerskie dobrze jest używać w dużych wydarzeniach edukacyjnych razem z wykładem i case study.
W tym wpisie opiszę dobre praktyki opracowania interesującej gry szkoleniowej. Twój projekt edukacyjny uzyska dodatkowy blok merytoryczny. Specjaliści ds. szkoleń zgadzają się z tym, że nie łatwo jest opracować treść takiej gry biznesowej. gra dydaktyczna musiałaby posiadać pewne moduły. Dowiedziałem się o nich, gdy wszedłem na tenże poradnik: Marketingowe Gry Menedżerskie - Kompendium
Gdy 2 tygodnie temu prowadziłem projekt szkoleniowy i używałem grę dla menedżerów, postanowiłem opracować bloga na ten temat. W dalszej części artykułu opisuję kilka reguł z zakresu układania symulacji szkoleniowych.

Wpierw musisz obmyśleć, jaki temat musi być przerobiony podczas gry edukacyjnej. Znam pewne tematy, które uważam za bardzo interesujące: metody zarządzania, rozwój zawodowy, logistyka, świadczenie usług, zarządzanie personelem.

W dalszej kolejności jedź do centrum handlowego i stoiska dla dzieci i sięgnij po gry z epoki wczesnego dzieciństwa. W centrum dla dzieci można zakupić: klocki, układanki, maskotki, modele pojazdów oraz pozostałe małe przybory do zabawy. Wymienione wyżej zabawki przydadzą się do napisania harmonogramu symulacji dla menedżerów.

Następnie wymyśl i zapisz jako scenariusz fabułę gry biznesowej. Napisz ją w programie graficznym i Wordzie oraz pogadaj o niej z rodziną. Oni znajdą miejsca, gdzie są potrzebne poprawki.

Należy też w symulacji dla menedżerów zaplanować nieprzewidziane zwroty akcji, bonusy oraz drobne gadżety do wygrania. 

W następnym wpisie opiszę skrót planu gry dla menedżerów.


Ignacy Ejsmont
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku prawa Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z zakresu  sozologii. Posiada certyfikat Coacha Wizerunku Osobistego DLO. Mieszka w Dąbrowie Górniczej.  Od piętnastu lat prowadzi zajęcia i projektuje gry dotyczące logistyki i transportu w sektorze „hutnictwo i przemysł ciężki”.

O NASZYM BLOGU:
Gry Interersonalne
Kursy menedżerskie
Gry tworzone na miarę
Zarządzanie
Symulacje Six Sigma
Asertywność
Szkoła dla trenerów
Poradniki  dla wykładowców