Coaching w grach dla menedżerów

Działanie coachingowe określa się jako bezpośrednie spotkanie dwóch ludzi. Wiarygodna osoba pełni rolę mentora i próbuje pomagać pozostałym osobom w definiowaniu zamierzeń. Z tego powodu działanie coachingowe bywa najlepszą metodą w czasie gier menedżerskich oraz symulacji opisujących działanie firmy. Jest całe mnóstwo dowodów przemawiających za tym, aby wykorzystać działanie coachingowe w czasie gier dla menedżerów oraz symulacji szkoleniowych. Przypomniało mi się o nich, kiedy odnalazłem w sieci tenże serwis internetowy:
Gry Biznesowe - Bibliografia
Cele stosowania kontaktu z coachem w czasie gier menedżerskich i symulacji szkoleniowych mogą być jak poniżej:
- zwiększenie zadowolenia pracowników na szkoleniu,
- budowanie kontaktów z ludźmi na szkoleniu,
- dostrzeżenie sposobności otwarcia innowacyjnego firmy,
- odkrycie celu zawodowego przez pracowników na szkoleniu,
- większa świadomość własnych wartości,
- wybranie nowej drogi kariery,
- wzbogacanie kompetencji kierowniczych oraz administrowania pracą ludzką,
- balans pomiędzy działalnością osobistą oraz w wykonywanym zawodzie.

Trzy dni temu prowadziłem szkolenie dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych w Szczawnicy w pensjonacie Hyrny. I w trakcie tego szkolenia zastosowanie kontakt z coachem w czasie gier decyzyjnych oraz symulacji biznesowych. Pracownicy na szkoleniu okazali się bardzo ciekawi fabuły gier, które opracowałem. Następnie opisaliśmy trzy postulaty:
- rola menedżera zwykle staje się najważniejsza w firmie,
- administrowanie grupą ludzi potrzebuje od szefa wyjątkowych umiejętności,
- kultura organizacyjna przedsiębiorstw w odmiennych sektorach bywa taka sama.

W kolejnym wpisie na tym blogu przedstawię metodą czterech kartek. Zwykle ją stosuję, gdy piszę symulacje opisujące działanie firmy.

Szymon Niebrzyzny
Autor tej notki  jest absolwentem wydziału rusycystyki Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z tematyki  kierowania sprzedażą. Posiada certyfikat Eksperta Terapii Ustawień YEG. Rozwija swoją firmę w Bydgoszczy.  Od dwóch lat koordynuje warsztaty i tworzy badania dotykające tematyki obsługi klienta w sektorze „AGD RTV”.

O NASZYM BLOGU:
Gry Handlowe
Warsztaty interpersonalne
Gry symulacyjne
Coaching
Gry produkcyjne
Rozwój osobisty
Gry konferencyjne
Opracowania dla facylitatorów