Podnoszenie konkurencyjności poprzez gry biznesowe

Ciągłe walczenie o klientów jest przyczyną tego, że firmy, aby mieć szansę na rozwój, korzystają ze wszystkich możliwości, jakie mogą im zagwarantować zdobycie przewagi nad konkurentami. Zautomatyzowane, nowoczesne maszyny, najnowsze systemy informatyczne są niezwykle istotne i bardzo pomagają w drodze do celu, lecz najważniejsza dla większości firm jest doświadczona, lojalna kadra pracowników.
O tym, że zatrudnione osoby stanowią największy kapitał każdej firmy wiadomo od dawna, ale spora część właścicieli nie chce pamiętać o tym. I zupełnie sobie odpuszczają wszystko wiążące się z rozwojem zawodowym zatrudnionych osób, ograniczając się tylko do wypłacania im pensji, i to czasami nie najwyższych.
Tego typu zaniedbania czasami mogą mieć smutne konsekwencje dla tak prowadzonych firm, o czym sporo z nich boleśnie się już przekonało, z tego też powodu każdy właściciel powinien odpowiednio zadbać o zatrudnionych. A nic bardziej motywującego nie będzie dla większości pracowników niż  Symulacje  Menedżerskie 
dzięki którym nie tylko podniosą kwalifikacje i umiejętności, ale dodatkowo mogą się poczuć docenieni przez właściciela firmy.
Głównym zadaniem symulacji jest poprawa kompetencji zatrudnionych pracowników, jakie wykorzystają oni później w czasie codziennych obowiązków. Po grach ludzie zwiększają swoją wydajność, będą się też wykazywać większą samodzielnością i inicjatywą. Mniejsza będzie także ilość różnych pomyłek, a to w bezpośredni sposób przekłada się na sprawność realizowanych projektów i zyski firmy.
Ogromne znaczenie gry pracownicze odgrywają również w motywacji i uznawaniu podwładnych. Po pierwsze są wyraźnym sygnałem, że firma o nich dba i są dla niej ważni. Dodatkowo mogą pozwolić na zaspokojenie ambicji i chęci rozwijania się pracowników, dzięki czemu w znacznym stopniu może się zwiększyć ich przywiązanie.
Przedsiębiorstwa posiadające wykwalifikowaną, porządnie wyszkoloną kadrę będą mieć sporo więcej szans na pozostanie na rynku i osiągnięcie celu. Z tego też powodu nie można traktować szkoleń dla pracowników jako kolejnego nikomu niepotrzebnego kosztu, a jako inwestycję, która w dłuższym okresie czasu z całą pewnością będzie procentować. I będzie to z korzyścią i dla samego pracodawcy, i dla podwładnych, którzy na szkolenia zostają wysyłani.